lördag 1 januari 2011

Fotoboken

Jag skrev ju för ett tag sen om en sida (fotoklok.se) som man kunde beställa fotoböcker på. Och det gjorde jag också :) Jag kunde inte lägga upp bilder på boken med än gång när jag fick den, eftersom det var en julklapp, men här är den nu!

Jag blev väldigt nöjd - det var precis sånt papper och matrial på omslaget som jag ville ha, och trycket och färgerna var mycket bra. Och så var det inga fel på boken, och jag har ju erfarenhet av att det lätt kan bli fel när en bok ska tillverkas. (Ky08fdb fattar vad jag menar)

Väldigt snabb leverans var det också!






5 kommentarer:

Anna Wikström sa...

super fin!
framsidan är oxå jätte fin design :)
är framsidan gjord som IBD? tjockt material, rygg? Jag vill oxå göra en bok nu! xD

Johannas blogg sa...

Det är inte riktigt samma material på omslaget som på IBD, men lite liknande typ. Det var något matt material i alla fall. Och det var hårt omslag :) Vet inte riktigt vad jag ska säga om ryggen...? Jag kommer inte ihåg vad den sortens bindning heter ^^ limbindning tror jag.

Tomas sa...

Hej!
Bokens omslag är mattlaminerad och uppmonterad på en 3 mm. tjock kartongskiva (s.k. hårdinbunden). Mycket snygg framsida btw!

// Tomas fotoklok.se

Erık sa...

Oh, älskar framsidan. Riktigt snyggt!

Bohlin sa...

Riktigt snyggt faktiskt. Vinnande koncept!