tisdag 21 september 2010

Om mig...


Basic:
• Namn: Johanna
• Ålder: 21.
• Utbildning: Förutom grundskola och gymnasium så en ky-utbildning inom foto.
• Bor: Majorna i Göteborg. 
• Gör: Ska precis börja jobba med att fota bostäder som ska säljas. Kanske lite annat också.
• Kamera: Nikon D80. 

Favorit..:
• Favoritfärg: Grönt är skönt.
• Favoritte: Rött vaniljte
• Favoritglass: Bananchoklad från lejonet och björnen!
• Favoritmat: Kycklingspett med jordnötssås.
• Favoritkläder: Hmm.. just nu min höst/vinterjacka, det börjar bli kallt :P
• Favoritpasta: Spaghetti?
• Favoritkarusell: En på liseberg som är som en jättestor gunga, vet inte riktigt vad den heter, uppsvinget kanske.
• Favoritserie: True blood och Dexter. Nu kollar jag en del på The Mentalist också, den är bra.
• Favoritgodis: Choklad! M-mm!
• Tre favoritsaker: Kameran, min rosa morgonrock och min bil.

Just nu:
• Humör: Nått slags mittemellan, inte arg eller ledsen men inte superglad heller. Eller jo lite förväntansfull. Helt okej.
• Musik: The killers.
• Frisyr: Mitt mörkbruna ganska långa hår är utsläppt och nytvättat men i behov av en hårfärgning :P
• Kläder: Min rosa morgonrock.

Senaste:
• Filmen du såg: Djävulen bär Prada, men jag såg liksom inte hela utan bara då och då.
• Personen som du pratade med i telefon: Pappa (jag är den mina föräldrar ringer när de får datorproblem hehe)
• Personen som du chattade med: Louise
• Personen du kramade: Rickard
• Saken som fick dig att skratta: Säkert något fjantigt som Rickard gjorde.
• Maten du åt: Pasta med bacon och pesto.
• Saken du fotade: Regnet på fönstret.
• Meningen du sa: "Jo så är det nog" eller nått liknande.

Antingen eller:
• Morgontrött eller morgonpigg: Morgontrött, jätte! Jag är den morgontröttaste jag vet, nästan. Jag vet kanske en som jag värre tror jag.
• Kaffe eller te: Te, usch för kaffe. Jag kommer aldrig bli vuxen.
• Öl eller vin: Vin, men helst cider.
• Sommar eller vinter: Sommar, självklart. Jag är en frusen person.
• Stockholm eller Göteborg: Jag trivs i Göteborg :)
• Rolling Stones eller Beatles: Beatles
• Kent eller The Clash? Kent
• Aftonbladet eller Expressen? Aftonbladet

Random:
• Är du vegetarian eller vegan? Nej 
• Hur många piercings har du? Två, en i varje öra.
• Vad har du på mackan? Smör och ost, jag älskar ost. Ibland lite paprika eller gurka också.
• Bästa hysset du har gjort? När jag och Lollo smet iväg på natten från vårat hotell i Holland, utan att hennes föräldrar märkte. (vi var ganska små) 
• Vilken film får dig att gråta? Ganska många, men efter Titanic är jag helt förstörd...
• Om du fick 1 miljon: Så skulle jag köpa kamerautrustning och resa.
• Vad är du rädd för? Spindlar. Det bor en husspindel i min tvättstuga...
• Vad åt du till frukost? Två mackor
• Vad har du gått för linje på gymnasiet? Naturestet
• Gillar du svarta kläder? Ja visst
• Vem hade du senast en seriös pratstund med? Min pojkvän
• Brukar du svära mycket? Nej
• Vill du gifta dig? Någon gång men inte än på länge.
• Hur tidigt stiger du upp? Inte tidigare än vad jag behöver.
• Är det bra eller dåligt? Lite dåligt om jag inte har någon tid att passa, för då kan det ju bli ganska sent...
• Vem/vilka vet mest om dig? Min mamma, min pojkvän och Lollo.
• Hur många motorfordon har du? Ett, min fina bil :)
• Hur många biologiska syskon har du? Två
• Vad heter de? Jenny och Josefin
• Hur många timmar sover du per natt? Väldigt olika. 
• Vacker människa: Finns många, bland annat min kusin Louise, det är ju därför jag fotar henne hela tiden ;)
• Vad har du för färg på ögonen? Bruna närmast pupillen och gröna längre ut.
• Vad är du allergisk mot? Inget vad jag vet.
• Har du vuxit upp i stan eller på landet? Landet.
• Gillar du att laga mat? Njaa, jag skulle vilja att jag gillade det, för man måste ju ändå göra det liksom.
• Kan du stå på händer? Mot en vägg ja!
• Senaste hångel?  Rickard, min pojkvän
• När gjorde du senast bort dig? oj minns inte. 
• Vem hade du senast en dispyt med? Haha säkert Rickard
• Rolig film du sett nyligen: Djävulen bär Prada var ju den sista jag såg och den var lite rolig.
• Har du raggat på internet? Ja, längesen
• Hur bor du just nu? I en lägenhet med min pojkvän i Majorna
• Trivs du med hur du bor? Ja, det behöver piffas till lite bara.
• Bästa barnprogrammet: Nalle Puh var min favorit när jag var liten :)

2 kommentarer:

Lou sa...

Roligt! (: Haha holland, åh!

Johannas blogg sa...

Ja det måste vara det bästa hysset jag har gjort i alla fall :D