måndag 18 januari 2010

Vem är jag?

Ny blogg och allt, så det är ju passande att svara på en fråg-lista om mig själv:

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Utmattad, för jag har diskat världens största diskberg! Och lite hungrig.
Favoritgodis: Naturgodis ^^ Eller choklad i någon form. Eller dom där speciella melongodisarna i lösvikt som bara finns i några få affärer.
Är det nåt du absolut inte äter: Skaldjur
Kläder just nu: Jeans, svart linne och jättemysig tröja med vitt fluff innuti.
Musik just nu: Kings of Convenience
Vad sa du senast: Naaw..
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Har inte direkt funderat på det någon gång..
Sommarplaner: Ingen aning alls :P Hoppas att jag får sola och bada lite i alla fall. Och jobba med något bra.
Fisk eller badkruka: Fisk en liten stund tills jag börjar frysa.
Saft eller alkohol: Hmm.. beror på.
Hur många kuddar sover du med: En.
Favoritväder: Sol såklart :P
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Yxa, nått att göra eld med, kamera ;P
Spelar du nåt instrument: Nej.
Morgon- eller nattmänniska: Natt! Morgontröttare människa än mig finns nästan inte.
Sparare eller slösare: Mest sparare.
Bästa film: Såg Avatar för ett litet tag sen, så just nu måste det vara den :)
Tror på liv på andra planeter: Haha passar ju bra med förra frågan ^^ Men ja det tror jag nog.
Har du några homosexuella vänner: Ja. Eller ja bi. Det kanske räknas också?
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja det tror jag?
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej varför då?
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 2 kanske.
Bio eller promenad: Bio.
Är du kittlig: Väldigt.
Snarkar du? Nope.
Stjärntecken? Stenbock.
Rädd för insekter? Ja det händer.
Äckligaste insekten: Fästing! Som tur är har jag aldrig blivit biten. Hemska tanke.
Största svaghet: Blyg.
Bästa bok? vet inte
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att kunna teleportera mig i tid och rum. Som Hiro. Fast jag behöver inte kunna ändra på det som har hänt i det förflutna, det blir ju bara jobbigt. Men tänk bara så roligt att kunna åka tillbaka i tiden och se hur allt var :) Och fota. Och så slipper man ta bussen eller tåget hela tiden såklart.
Vad vill du jobba som? Fotograf :)
Chips, morötter eller godis? Godis.
Pizza eller hamburgare? Pizza - hawaii.
Skriver du dagbok? Inte så ofta.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Vill att det ska vara välstädat men det är det inte :(
Gungar du på stolen? Nej.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Kanske någon gång.
Vilken hand håller du gaffeln i ? Höger alltid.
Är du rädd för blod? Nej inte så.
Gillar du att sjunga? Ibland om ingen hör :)
Brukar du sola? En del på sommaren.
Vad gör du om du får hicka? Säger "Neeeeeeej! Jag hatar hicka!!!" Det gör ont i magen.
Röker du? Nej.
Snusar du? Nej.
Använder du knark? Nej.
Kaffe, te eller inget? Te i så fall.
Har du en besatthet? Nja det tror jag inte.

3 kommentarer:

WBM sa...

På tal om det där med liv på andra planeter; forskare har gjort undersökningar på hur atmosfären runt andra planeter ser ut och vad luften består av för ämnen och utifrån det kunnat konstatera att liv inte är möjligt. (Måste styla med att jag kan saker ;)
Kul att du skaffat blogg!

erica sa...

hej! nu är jag här! erica :D
haha o när jag ska skriva in de där bokstäverna för o skicka fick jag SPRIT haha

Johannas blogg sa...

Nu har jag äntligen kommit på hur man ser på ett bra sätt när någon har lämnat en kommentar! Så hej Michelle, och hej Erica :)